Pozycjonowanie w dzisiejszych czasach to element, który ma znaczenie dla każdej domeny w sieci, niezależnie od tego czy jest ona prywatna czy firmowa. Profesjonalne agencje interaktywne i marketingowe oferują nie tylko same działania tego typu, ale także takie usługi, jak wycena pozycjonowania. Dzięki temu nasza strona może szybko znaleźć się w wynikach wyszukiwania wyżej na listach, a to zwiększa nasze zasięgi i możliwości.

Co to jest artykuł SEO?

SEO pochodzi od skrótu z języka angielskiego Search Engine Optimization. Można to najłatwiej przetłumaczyć jako optymalizację silników wyszukiwań. Podstawową zasadą jest tworzenie treści na strony internetowe, które będą dobrze odbierane przez same wyszukiwarki w Internecie, jak np. Google seo. Skuteczne seo będzie nagradzane pokazaniem takiej strony www na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarkach, czyli wysokim pozycjonowaniem strony internetowej.

Jak rozpocząć tworzenie SEO przyjaznych treści

Tworzenie skutecznego pozycjonowania stron www przez treści przyjazne wyszukiwarkom można rozłożyć na proste zasady. W rzeczywistości bazowymi kategoriami, jakie można wyróżnić są dla pozycjonowania strony w Google dwie kategorie – sztywne reguły oraz luźne myśli. Odnosi się to głównie do doboru słów kluczowych, ale także pewnych schematów pozycjonowania serwisu. Oto one:

1.      Pomyśl zanim napiszesz!

Zanim napiszesz artykuł pod pozycjonowanie stron w gogle, niezależnie czy to wpis na bloga czy opis produktu, ustal sam w swojej głowie, jaki rodzaj tekstu potrzebny jest twoim odbiorcom. To istotne, ponieważ inne oczekiwania ma osoba, która w wyszukiwarkę wpisuje „atrakcje Kraków”, a czego innego poszukuje wpisująca „najlepszy klub kalwaryjska kraków”. Na pierwszy rzut oka oba zapytania dotyczą Krakowa, lecz pierwsze zapytanie jest bardzo ogólne w przeciwieństwie do drugiego. Następnie należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mimo to można stworzyć jedną treść dla obu wskazanych użytkowników, która będzie miał skuteczne pozycjonowanie. Może powinny różnić się detalami, a może jest możliwość stworzenia takiego uniwersalnego tekstu, wpisującego się w potrzeby obu poszukujących.

2.      Używaj paragrafów i formatowania

Istotną rolę w skutecznym pozycjonowaniu stron ma ich wygląd, a w zasadzie sformatowanie tekstów, jakie zamieszczamy. Warto, by tekst był podzielony na paragrafy. Nie może on być litą ścianą tekstu ani też chaotycznymi przemyśleniami, przelanymi na stronę – takie teksty nie mają skutecznego pozycjonowania strony. Muszą być nie tylko merytoryczne, ale również przyjemne dla oka. Frazy kluczowe powinny być pogrubione w tekście, by zwracać uwagę. Można postawić też na wrzucenie odnośników przy istotniejszych elementach.

3.      Używaj nagłówków

Ważne to jest przy każdym tekście, w jakim stosujemy pozycjonowanie strony google. Jednak o wiele istotniejsze jest dla  dłuższych tekstów, by podzielić je na pewne sekcje z nagłówkami. Każdy nagłówek warto pogrubić czy podkreślić czcionką, ale przez zastosowanie najlepiej odpowiednich znaczników strony – nagłówków <hx>, np. <h1?, <h2> czy <h6>. Z czego każdy nagłówek ma odpowiednie dostosowanie do ważności informacji – im dalszy numer tym mniej istotna informacja, jaką podkreślamy. Nie chodzi tu o sens merytoryczny, ale o to, co chcemy wyróżnić i spozycjonować.

4.      Twórz nie za długie artykuły

Gorzej wypadają w pozycjonowaniu google teksty, które są zbyt długie. Z takimi tekstami jest również problem z optymalizacją, ponieważ ciężej je podzielić i odpowiednio sformatować. Lepiej skupiać się na konkretach, ponieważ to właśnie ich najczęściej szukają użytkownicy. Na przykład zamiast rozwodzić się na historią jakiegoś miejsca, lepiej wskazać jakie są w nim atrakcje.